یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به جام جم آنلاین:

رزمایش سپاه، پاسخی به ادعاها درباره جزایر سه‌گانه بود | ایران با قدرت از مرزهایش محافظت می‌کند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برگزاری رزمایش هایی همانند رزمایش اخیر سپاه در خلیج فارس نشان دهنده آمادگی لحظه ای جمهوری اسلامی علیه تهدیدات است. 
کد خبر: ۱۴۱۸۳۲۴

اسماعیل کوثری در گفتگو با جام جم آنلاین در خصوص رزمایش اقتدار نیروی دریایی سپاه که دیروز در جزیره بوموسی برگزار شد، تاکید کرد: طبیعتا جمهوری اسلامی همانگونه که برای استقلال و تمامیت ارضی کشورهای دیگر احترام قائل است برای امنیت و استقلال مرزهای خود نیز ارزش بسیاری قائل است.

وی ادامه داد: برگزاری رزمایش اخیر نیز بر اساس یک سری اهداف تعیین شده برگزار شد و لذا می‌توان یکی از اهداف آن را پاسخ به ادعاهای مطرح شده از سوی کشورهای متاسفانه دوست در مورد جزایر ایرانی دانست و از سوی دیگر نشان دهنده آمادگی لحظه ای نیروهای ما است که قطعااین آمادگی بازدارندگی دارد.

وی افزود: بازدارندگی به این جهت است که دشمن متوجه می‌شود که بی‌تفاوت نیستیم بلکه در مورد اینگونه موضوعات و آب‌های سرزمینی خود حساس هستیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملب و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: برگزاری چنین رزمایش هایی به جز استفاده اژ تجهیزات و سلاح ها در جهت ضربه زدن به اقدامات احتمالی دیگران علیه کشورمان برای این است که قطعاً کشورهایی از جمله امارات که هر چند از گاهی ادعاهایی درباره  جزایر سه گانه مطرح می کنند بدانند که جمهوری اسلامی در آمادگی لحظه ای برای مقابله با تهدیدات احتمالی دارد.

این نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد؛ متاسفانه اینگونه کشورها به دلیل اینکه در گذشته مورد سلطه آمریکا، اروپا و صهیونیسم بودند رفتارهای این چنینی دارند.

کوثری با بیان اینکه این رزمایش ها نشان می‌ دهد که اگر کشوری قصد انجام اقدامی نابخردانه علیه جمهوری اسلامی داشته باشد اقدامات ما علیه آنها بسیار موثر خواهد بود و در نطفه به آنها ضربه لازم را وارد خواهیم کرد، تصریح کرد: در این رزمایش از سلاح ها و تسلیحات به روز استفاده می شود که بسیار دقیق صورت می گیرد. همانند تجربه ای که در جنگ ۸ ساله دفاع مقدس، همچنین تجریه مدافعان حرم و مقابله آنها با داعش و... داشتیم که همگی نشان دهنده آمادگی ما در  زمینه استفاده از تجهیزات و سلاح های به روز است.

نماینده مردم تهران در مجاس ادامه داد: از جمله تجهیزاتی که در رزمایش دیروز از سوی نیروهای ما بکار گرفته شد موشک کروز غدیر و موشک هایی با برد ۶۰۰ کیلومتر بود که به این ترتیب اجازه دسترسی دشمن به ساحل کشورمان را ندهیم.

کوثری تاکید کرد: در مجموع رزمایش سپاه پیام‌آور صلح و امنیت بود و اینکه اعلام می‌کنیم که ما به دنبال درگیری نیستیم و با اقتدار از امنیت‌مان دفاع می‌کنیم؛ همچنین اقتدار و آمادگی کامل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را نیز می‌توان از دیگر پیام‌های این رزمایش عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها